سخنرانی های حجت الاسلام محسن قنبریان

سخنرانی های حجت الاسلام محسن قنبریان


بنام خدا
باتوکل برخدا قصد داریم دراین وبلاگ کلیه سخنرانی های حجت الاسلام محسن قنبریان را گردآوری نماییم.
اینجانب از پامنبری های استاد هستم وبه این شاگردی افتخار می کنم.

طبقه بندی موضوعی

چگونه در رمضان داغ ،روزه خنک بگیریم؟!!

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۳۵ ق.ظ
«بسمه تعالی»

چگونه در رمضان داغ ،روزه خنک بگیریم؟!!


تعجب نکنید! وقتی اغلب عمرمان راپای آگهی تبلیغاتی بوده باشیم ناخودآگاه چنین سخن می گوییم!

بهره های غیبی وتحفه های ملکوتی عالم را هم ناچاریم مثل ماکارونی و… تبلیغ کنیم!

مگر”روزه” از کولر آبی کمتر است!سرما در گرما…!؟

پیامبر(صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمودند:”روزه یک زره در مقابل آتش است. “من زره “مقابل تیر”را هم نپوشیده ام در”مقابل آتش” که برایم عجیبتر است ! ذهنم بیشتر از لباس آتشفشانها نرفت که بدن آنها را در مقابل آتش،خنک نگه می دارد. اما سخن از آتش جهنم است!



*روزه لباس خنک می شود در مقابل آتش سوزان دوزخ!

می پرسی: یعنی چی؟!آدم که آخرش یا بهشتی است یا جهنمی. اگر بهشت رفت که آتشی نیست تا سپر و زره بخواهد!اگر جهنم رفت هم که دیگر زره نگهدار او نیست!تازه روزه دار تو جهنم چکار می کند ؟!

- درست است البته اگر جهنمی باشد وبهشتی و”ما را “آنجا ببرند!اما اگر جهنم وبهشت “خود سراغ ما ” بیایند چه؟!

- صفحه ۳۰۴ قرآن را بخوان!اگر باورت نشد دوباره بخوان: آن روز (محشر) دوزخ را بر کافران عرضه می کنیم… ماجهنم را برای نزول بر کافرین مهیا کرده ایم (۱۰۰و۱۰۲ کهف) صفحه ۳۱۰چنین آمده:”پس به پروردگارت سوگندکه ماپس از بیرون آوردن کافران از گورها آنان را باشیاطین کنار جهنم در حالیکه روی هم انباشته شده اند گرد می آوریم… هیچیک از شما مردم – چه کافر وچه مومن- نیست مگر اینکه گرداگرد دوزخ می آید این کار بر پروردگارت حتمی است(۶۸و۷۱کهف)



*روزه خنک ،روزه داغ!

حتی می شود روزه هم داغ باشد یعنی نه تنها لباس خنک نباشد بلکه پاره ای از همان آتش سوزان گردد. چگونه؟!

کافی است از مال حرام سحر وافطار بخوری صفحه ۲۶ قرآن آمده که :آتش خورده ای!منتظر شعله وری اش باش!

یا کافی است روز و شبش را دروغ وغیبت بکنی و… خلاصه لباسهای آتشین هم هست(آیه۱۹حج)



*سرما در گرما!

روزه فقط سپر در مقابل گرمای دوزخ است یا گرمای تیر ومرداد خوزستان را هم چاره می کند؟!!

نعوذ بالله بی ایمان به وعده های خداوند نیستم امابه”روزه خودم” اطمینان ندارم.می شنوم برخی –بخصوص آنها که کارشان در گرماست- می گویند بخاطر گرما روزه نمی گیریم ،چون روزه کار را سخت تر وگرما را بیشتر می کند!

همینجا مومنین به خداوند هم دو گروه می شوند :برخی خنکی روزه را نسیه می گیرند.می گویند اصلا تحمل سختی وگرمای روزه داری تیر ومرداد است که روزه را روزه وآنرا سپر و زره در مقابل آتش جهنم می کند.

اما گروه دیگر عارف مسلک ترند بهشت ودوزخ را نقد می نگرند.می گویند:روزه از همینجا کارش را شروع می کند.با تعجب می پرسم:یعنی خنک هم می کند؟!

- اما چگونه؟!

- به آدمش بستگی دارد! برای بعضی هرچه رمضان داغ تر باشد روزه خنکی اش را بیشتر نمایان می کند.

باورش عجیب است وغیبی. هرکس درکش نمی کند.با ایمان روزه که می گیری،از خوردن وآشامیدن دست می کشی ،”کالری” در بدنت کم می شود باید ضعف بگیری اما برای کارهای خوب “قوت”داری. راحت تر از وقت سیری،قرآن می خوانی وعبادت می کنی وحتی به فقیر می رسی و… انگار نیروی هرکاری از جایی است،نیروی تفریح وهوسرانی ومشغول دنیا شدن با خوردن است اما نیروی کار های خوب از “قوت” وآن از “نیت”.این یکی در روزه نخوردن خود را بیشتر نشان می دهد باور کن خدا به تو غذای جدیدی می دهد دقیق تر شوی طعمش را هم درک می کنی!

خنکی روزه هم همینطور است.روزه دار مومن در کنار گرما با ایمان ویادخدا، خود را نزدیک به معاد می کند با هر آیه ای که می خواند وهر مناجاتی که می شنود و… اینقدر که انگار قیامت وآتش جهنم را حس می کند جالب اینکه گرمای بیشتر رمضان (تیر ومرداد)برای او بهترین کمک آموزشی است. پیامبر فرمود از گرسنگی وتشنگی این ماه ،تشنگی قیامت را به یاد بیاورید.

وقتی آتش خود را –در یاد مومن- نشان داد روزه هم خود را نشان می دهد :”جنه من النار” می شود.خنکی اش را می نمایاند باور کن مثل همان قوت!

اگر اهل این حرفها نیستی وتجارب معنوی را دوست نداری بهتراست برای فرار از گرمای رمضان عذر شرعی ای دست وپاکنی!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی